Bericht gelinkt met: "kortsluiting"

Foto NDZ

Elektriciteitskast vat vuur in garage van woning te Avelgem

In de garage van een woning aan de Ettenheimstraat is zondag kort na de middag brand uitgebroken. Het vuur ontstond vermoedelijk na een kortsluiting aan de elektriciteitskast in de garage. Door de brand is de elektriciteitskast zo goed als weggesmolten en liep ook de wateraansluiting schade op. Daarnaast is er in de garage vooral rookschade. Nadat de brand geblust was, […]

Foto NDZ

Kortsluiting zorgt voor brand op zolder te Wevelgem

In een woning aan de Menenstraat waar momenteel werkzaamheden plaatsvinden, is zaterdagnamiddag brand ontstaan op de zolderverdieping.  Het vuur ontstond vermoedelijk nadat zich een kortsluiting had voorgedaan tussen de houten roostering en isolatie gelegen tussen de beneden- en zolderverdieping van de woning.  Gelukkig kon de brand snel worden opgemerkt door de bewoners, die meteen een bluspoging ondernamen in afwachting van de brandweer. De brand […]

Foto NDZ

Stopcontact zorgt voor brand in woning te Harelbeke

In een woning gelegen aan de Stasegemsesteenweg te Harelbeke is zondagmorgen brand ontstaan aan een stopcontact onderaan in een keukenkast. De alerte thuisverpleegster die omstreeks halfnegen aankwam, merkte op dat de hoofdschakelaar van de elektriciteit was uitgeslagen. Toen ze die opnieuw wou inschakelen, merkte de vrouw echter een brandgeur die haar naar de keuken leidde waar er brand was ontstaan.   De vrouw schakelde […]

Foto : NDZ

Grote schade na kortsluiting aan droogkast

Een kortsluiting aan een droogkast heeft woensdagavond heel wat schade veroorzaakt in een appartement in de Lt-Gen.Gérardstraat, pal in de centrum van Kuurne. Buren merkten rond kwart na zeven de hevige rookontwikkeling op en alarmeerden de brandweer. Die was snel ter plaatse, gezien de brandweerkazerne schuin tegenover het gebouw ligt. De brandweerlui kregen het vuur snel onder controle, maar door […]

Foto KBM

Kortsluiting zorgt voor brand in garage te Lauwe

Maandagnamiddag even voor 15.00 uur heeft een kortsluiting voor brand gezorgd in de Goevrouwestraat te Lauwe. Het was de eigenaar van de woning die als eerste het vuur opmerkte nadat eerder in zijn woning de elektriciteit was uitgevallen.  Bij nazicht in de garage gelegen aan de overzijde van de woning bleek de zekeringskast vuur te hebben gevat nadat kortsluiting was ontstaan bij […]