Bericht gelinkt met: "keukenbrand"

Foto: FVL

Kat en kittens krijgen zuurstof na keukenbrand

Dinsdagnamiddag brak brand uit in de keuken van een woning aan het Vander Merschplein te Menen. De brandweer moest bij aankomst de deur openbreken om de woning te kunnen betreden. Een eerste ploeg kon vrij snel doortrekken naar de keuken, waar de brand was ontstaan. Het vuur was snel onder controle. Na de bluswerken troffen de brandweermannen één kat en […]

Foto: NDZ

Huis onbewoonbaar na keukenbrand in Waregem

Op de sociale woonwijk Torenhof brak zaterdagnamiddag omstreeks 16u brand uit in een rijwoning langs de Albert Servaeslaan. Dat gebeurde toen een pot olie in de keuken op de eerste verdieping oververhit raakte en in brand vloog, waardoor het vuur uitbreidde naar de dampkap en de rest van de keuken. Door de brand is er zware schade in de keuken, […]

Foto: NDZ

Alerte buren redden bejaard koppel tijdens felle keukenbrand

Een korte maar felle brand heeft vrijdagmiddag even voor opschudding gezorgd bij de bewoners van een rijwoning in de Leliestraat te Moen. Een pan die even daarvoor op het vuur was gezet, maar even aan de aandacht ontsnapte, vatte vuur en zette meteen ook de bijkeuken achteraan de garage in lichterlaaie. Dat ging gepaard met heel wat rookontwikkeling. Een buurmeisje […]

Foto NDZ

Bewoners naar ziekenhuis na keukenbrand te Waregem

In een flatgebouw op de hoek van de Oscar Verschuerestraat en de Stationsstraat is zaterdagavond brand uitgebroken in de keuken van één van de appartementen. Dat gebeurde nadat een pot oververhit raakte en ook de dampkap vuur vatte. De bewoners merkten het vuur gelukkig zelf tijdig op en poogden het vuur te blussen. Omdat ze hierbij toch heel wat rook […]

Foto: Bonte K’yanni

Appartementsblok onbewoonbaar door keukenbrand te Kortrijk

Omstreeks 11u30 brak er brand uit in de keuken van een appartementscomplex gelegen in de Elfde-Julilaan te Kortrijk. Bij aankomst werd de brandweer geconfronteerd met hevige rookontwikkeling in de woning op het gelijkvloers alsook het feit dat er mogelijk nog iemand in het gebouw zou aanwezig zijn. Tijdens de eerste verkenningswerken kwam al snel het geruststellend nieuws dat de bewoonster […]

Foto : NDZ

Bewoner overleden na keukenbrand

Een keukenbrand in een kleine sociale woning aan de Hoog Mosscher heeft vrijdagmiddag het leven gekost aan de bejaarde bewoner. Dat bevestigt persofficier Piet Beirlaen van Fluvia. Het vuur brak uit in één van de woningen gelegen op Van Ackers Hof, een beschermd monument waarin onder meer een tiental woningen en een kapel gevestigd zijn. Het was de huisarts die […]

Foto NDZ

Bewoner gaat zelf brand in keuken te lijf met schuimblusser

Een oververhitte pan heeft zondagmiddag voor brand gezorgd in de keuken van een rijwoning aan de Papestraat te Wevelgem. Het was de bewoner van de woning die alleen thuis was met de drie kinderen die als eerste het vuur opmerkte en meteen via een schuimblusser poogde om de vlammen te lijft te gaan.  Dit zorgde ervoor dat de vlammen geen verdere uitbreiding namen  en dat […]

Foto NDZ

Keukenbrand richt beperkte schade aan

Een bejaarde vrouw die woonachtig is in de Tuinstraat in Harelbeke raakte in de nacht van vrijdag op zaterdag licht gewond toen omstreeks 1 uur brand ontstond in de keuken van haar rijwoning.  Gelukkig werd de vrouw tijdig gewekt uit haar slaap en kon zo nog zelf tijdig haar woning verlaten en zichzelf in veiligheid brengen. De brandweer die even verder haar kazerne heeft was snel ter plaatse en […]

Foto : NDZ

Keukenbrand in bekend Kortrijks restaurant

Zaterdagavond is brand uitgebroken in de keuken van het gekende restaurant “Same Same” aan de Doorniksesteenweg. Een pan die oververhit raakte, lag daarbij aan de oorzaak  De zaakvoerders, die het vuur zelf opmerkten, ondernamen meteen een bluspoging met een blusdeken en een poederblusser. Ondanks de bluspoging en de snelle tussenkomst van de brandweer is er niettemin zware schade in de […]

Foto : © BRU

Keuken verwoest na brand in Kuurne

Een brand in de keuken van een woning heeft donderdagnamiddag even voor paniek gezorgd in de wijk Nieuwenhuyse te Kuurne. Nadat de zoon des huizes een brandgeur had opgemerkt, ging de moeder naar de keuken, waar ze vaststelde dat een deel van de keuken in brand stond, waarop ze de brandweer verwittigde.  Die was snel ter plaatse, waardoor ook de […]

Foto: NSK

Keukenbrand in woning te Menen, brandweer redt hond

Donderdagnamiddag omstreeks 14u45 ontstond een keukenbrand van een woning aan de Kongresstraat te Menen. Dat gebeurde terwijl de bewoonster, die op dat ogenblik alleen thuis was met haar hond, aan het koken was. Nadat ze de brand ontdekte, ging de bewoonster hulp halen bij de buren, die de brandweer verwittigden. Die was snel ter plaatse, en kon bij aankomst de hond des huizes ongedeerd uit de […]

Foto NDZ

Bewoonster bevangen door rook na keukenbrand

Zaterdagmorgen is een bewoonster die woonachtig is aan het Steenland te Rekkem bevangen geraakt door rook nadat er in de keuken van haar woning brand was uitgebroken. Dat gebeurde nadat vermoedelijk hete sigarettenassen in de vuilnisbak in de keuken werden gegooid. Door de brand ontstond al snel heel wat rookontwikkeling in de woning, waardoor het brandalarm in de living werd […]