Bericht gelinkt met: "Eandis"

Foto: FVL

Woning vernield door brand

Langs de Kortrijkseweg te Beveren-Leie is donderdagnamiddag brand ontstaan bij asfalteringswerken aan een plat dak van een woning. Het huis, die momenteel gerenoveerd wordt, ging volledig in de vlammen op. De dakwerker zou zelf nog een poging ondernomen hebben om het vuur te blussen, maar hij stond machteloos. Het vuur verspreidde zich enorm snel. De dakwerker was volgens de familie […]

Foto: FVL

Harelbeke en Kuurne nu ook verbonden via warmtenet

In Kuurne en Harelbeke zijn de energiedistributiebedrijven Eandis en Infraxwerken volop bezig met de aanleg van het nieuwe warmtenet. Hiervoor dienen 2 boringen te gebeuren onder de Leie van Harelbeke naar Kuurne. Er worden 2 leidingen van 150 m lang op een diepte van 18 m onder de Leie geplaatst. Het boorgat voor de aanvoer heeft een diameter van 540mm, […]

Foto NSK

Vanaf heden ook op Kortrijkse Graanmarkt oplaadpunt voor elektrische wagens

Onder feestelijke Mexicaanse klanken is zaterdagmorgen ter hoogte van de Graanmarkt een nieuw oplaadpunt geopend voor elektrische voertuigen. Het was Vlaams minister voor energie Bart Tommelein die samen met Burgemeester Vincent Van Quickenborne de eerste stekker in de oplaadpaal plaatste en zo meteen ook het startschot gaf voor de week van de milieuvriendelijke voertuigen. Met dit extra oplaadpunt komt het […]

Foto WSG

Werknemer Eandis overleeft elektrocutie niet

Een werknemer van Eandis is vrijdagavond tijdens werkzaamheden in de Vaubanstraat in Ieper om het leven gekomen.  Voor werkzaamheden aan een hoogspanningskabel was een ploeg van twee personen uitgerukt naar de Vaubanstraat maar om een of andere reden liepen deze werkzaamheden fout en werd een werknemer geëlektrocuteerd door de hoogspanningskabel. Het slachtoffer is een man van 36 uit Poperinge. Vermoedelijk was de spanning nog niet volledig afgeschakeld op […]

Foto NSK

Twaalf woningen geëvacueerd na gaslek in rijhuis

Zaterdagnamiddag zijn een twintigtal bewoners in de Monseigneur De Haernelaan in Kortrijk geëvacueerd na een gaslek in een woning. Toen de bewoner van het rijhuis slijpwerkzaamheden uitvoerde liep het grondig fout toen hij per ongeluk in de gasleiding terecht kwam.  Nadat zich eerst een kleine ontploffing voordeed vatte het gas die uit de leiding ontsnapte vuur.  De brandweer van Kortrijk […]