Bericht gelinkt met: "brand"

Foto: FVL

Kind gered uit woning na brand

In Geluwe, deelgemeente van Wervik, is deze namiddag brand uitgebroken op de zolderverdieping van een woning in de Ieperstraat. Een buurman merkte de rook op en verwittigde de bewoners. Bij aankomst van de brandweer bleek dat er nog een kind aanwezig was op de zolderverdieping. De hulpdiensten moesten het kind lange tijd de eerste zorgen toedienen, waarna het in kritieke […]

Foto JOS

Zware schade aan saunagedeelte van pas geopend zwembad te Roeselare na brand

Dinsdagavond omstreeks 19.00 uur kreeg het pas geopende zwembad te Roeselare af te rekenen met een zware binnenbrand.  Het vuur ontstond in de vrouwensauna en verspreidde zich vliegensvlug.  De aanwezige dames die op dat moment gebruik aan het maken waren van de sauna konden zich echter uit de voeten maken en werden in de cafetaria opgevangen.  Door de hevige rookontwikkeling die […]

Foto: NDZ

Brandweer op terugweg van interventie merkt brand op in rijwoning

Iets na 1u00 afgelopen nacht brak brand uit in een kamer op de tweede verdieping van een rijwoning aan de Doorniksewijk. Een brandweerploeg die op terugweg was van een andere interventie, merkte dat er rook van onder het dak van de woning kwam en alarmeerde de bewoners. Die konden op eigen kracht de woning verlaten en kwamen er met de […]

Foto: NDZ

In Wevelgem gaan gras en struiken in de vlammen op

In de Spoorwegstraat ging donderdagavond een grote oppervlakte gras en struiken in vlammen op. Het vuur brak uit op een afgesloten terrein dat vroeger door de gemeente Wevelgem gebruikt werd en greep razendsnel om zich heen. De Wevelgemse brandweer repte zich ter plaatse en kreeg meteen assistentie van de collega’s uit Lauwe en Kortrijk, die met een extra autopomp en […]

Foto: NDZ

Motorblok van BMW brand volledig uit op de E17 richting Gent

Op de E17 richting Gent is dinsdagnamiddag het motorblok van een BMW helemaal uitgebrand. De bestuurder, op terugweg van het Franse Arras, merkte enkele honderden meter voor de afrit Waregem plots dat zijn wagen alle vermogen verloor en er witte rook van onder de motorkap kwam. De man reed toen op het linkerrijvak en kon nog snel zijn wagen op […]

Foto: NDZ

Grasberm vat vuur in Waregem

Vrijdagnamiddag ging langs de Casselrijstraat, een zijstraat van de Kruishoutemseweg, een oppervlakte van een honderdtal vierkante meter gras in vlammen op. Toen de brandweer aankwam, stond de grasberm, gelegen op het hellend vlak tussen een maisveld en het wegdek van de Casselrijstraat in lichterlaaie. De brandweerlui hadden het vuur snel onder controle en blusten nog even na. Wellicht ontstond het […]

Foto: NDZ

Brand in lokalen van de Chiro Tijl & Ellen in Harelbeke

Even voor zessen is zondagavond brand uitgebroken in de lokalen van Chirowerking Tijl & Ellen aan de Veldstraat. Het vuur brak uit nadat een stapel paletten die tegen de achtermuur van het gebouw gestapeld lag, om nog onbekende reden vuur vatte. Via het dak gedeelte breidde het vuur zich ook uit doorheen het gebouw, waardoor een tweetal compartimenten brandschade opliepen. […]

Foto: NDZ

Zware brand legt schrijnwerkerij uit Zwevegem in de as

In Zwevegem bij Kortrijk woedde deze ochtend een zware brand in een schrijnwerkerij aan de Deerlijkstraat. Buurtbewoners merkten kort voor zessen als eerste het vuur op en verwittigden de brandweer. Toen die ter plaatse kwam, sloegen de vlammen reeds door het dak van de schrijnwerkerij, die achteraan de woning van de eigenaars gelegen is. De brandweer vroeg meteen versterking en […]

Foto FVL

Brandweer rukt tweemaal uit voor vogelnest in schoorsteen

Afgelopen zaterdag werd de brandweer tot tweemaal toe opgeroepen voor een vogelnest in een schoorsteen.  Zaterdagmiddag was dat het geval aan de Grote Ieperbaan in Geluwe, zaterdagavond zorgde dan weer een kauwnest voor problemen in de Klijtemolenstraat. Bij deze laatste interventie betrof het een groot kauwnest die vuur had gevat en naar beneden was gevallen tot in de kelder van de woning waar de verwarmingsketel […]

Foto NDZ

Stopcontact zorgt voor brand in woning te Harelbeke

In een woning gelegen aan de Stasegemsesteenweg te Harelbeke is zondagmorgen brand ontstaan aan een stopcontact onderaan in een keukenkast. De alerte thuisverpleegster die omstreeks halfnegen aankwam, merkte op dat de hoofdschakelaar van de elektriciteit was uitgeslagen. Toen ze die opnieuw wou inschakelen, merkte de vrouw echter een brandgeur die haar naar de keuken leidde waar er brand was ontstaan.   De vrouw schakelde […]

Foto NDZ

Vuilnisbak die vuur vat zorgt voor heel wat schade in school te Kortrijk

Een brandende vuilnisbak heeft woensdagavond voor heel wat schade gezorgd aan een schoolgebouw van het GO Drie Hofsteden gelegen aan de Minister De Taeyelaan. Een buurtbewoner merkte kort voor zes uur een rookpluim op in de omgeving van de schoolgebouwen en ging op onderzoek uit. Eens ter plaatse bleek die afkomstig te zijn van een brandende vuilnisbak die tegen het […]

Foto: FVL

Garage brandt volledig uit in Geluwe

In de Robaardstraat te Geluwe is vorige nacht bij J.M.V. een garage uitgebrand. De bewoners hoorden kleine knallen en toen ze door het raam keken zagen ze vlammen. Ze alarmeerden de hulpdiensten en de eigenaar kon nog net op tijd zijn wagen verplaatsen die gelukkig voor de garage stond. Toen de brandweer ter plaatse kwam stond de garage en aanpalend […]