Foto NDZ
Foto NDZ

Langs Walbrugge in de Anzegemse deelgemeente Tiegem brak zondagmorgen vroeg een zware brand uit op de bovenverdieping van een alleenstaande woning.  Het was omstreeks vijf uur dat het vuur ontstond, toen in nog onduidelijke omstandigheden een matras in brand vloog in de slaapkamer op de bovenverdieping. Dat veroorzaakte heel wat rook, die zich snel verspreidde.  Vader en zoon, die op dat ogenblik nog lagen te slapen, werden gealarmeerd door een loeiende rookmelder en konden zich samen met hun hondje tijdig uit de voeten maken.  De man ging hulp halen bij de buren, die meteen de hulpdiensten verwittigden.  “Toen we ter plaatse kwamen, steeg een massieve rookpluim op uit het veluxraam van de badkamer op de eerste verdieping. Binnen woedde een hevige brand en het duurde even voor we die onder controle hadden”, klinkt het bij de brandweer.  Als gevolg van de brand is de bovenverdieping van de villa voorlopig onbruikbaar, op de benedenverdieping is er vooral waterschade.  Mogelijks vatte de matras vuur als gevolg van een slecht gedoofde sigaret of een kortsluiting aan een elektrisch toestel die aan het opladen was.