Barbecue zorgt voor brand in Houthulst
Foto: FVL

In de Zuid-Torhoutstraat in Houthulst is zondagmiddag brand uitgebroken tijdens het barbecueën.

Enkele Portugezen die verblijven in een woning op een land- en tuinbouwbedrijf in de Zuid-Torhoutstraat te Jonkershove, deelgemeente van Houthulst hadden zondagmiddag de barbecue aangestoken onder een afdak tegen de achtergevel van de woning. De mannen zaten nietsvermoedend binnen in de woning terwijl het vuur, mogelijks door de wind, was overgeslagen op de houten constructie rond de barbecue. Het waren voorbijgangers die de brandweer alarmeerden. In afwachting van de brandweer probeerden de Portugezen het vuur met een tuinslang te doven. De houten constructie werd volledig vernield, de schade aan de woning bleef beperkt. Niemand raakte gewond.