Rookontwikkeling op kelderverdieping woon- en zorgcentrum in Moorsele
Foto: NDZ

De brandweer werd vrijdagavond kort voor 21 uur opgeroepen naar woon- en zorgcentrum Sint-Jozef aan het Sint-Maartensplein in de Wevelgemse deelgemeente Moorsele. Daar was rookontwikkeling vastgesteld in de kelder. Toen de brandweer ter plaatse kwam, was de rookontwikkeling al heel wat minder en hoefde men niet te blussen. Wat precies de rookontwikkeling veroorzaakte, was ook niet meteen duidelijk, waardoor de brandweerlui op onderzoek uit gingen. Uit onderzoek later bleek mogelijks dat een sigaretten peuk en opgehoopte bladeren de oorzaak zijn van de rook ontwikkeling. Niemand van de bewoners moest geëvacueerd worden, van gevaar voor hen was nooit sprake.