Rookontwikkeling in een flat in Kortrijk na vergeten potje op het vuur
Foto: NDZ

Even opschudding zondagavond in een flatgebouw langs de Veldstraat. In één van de studio’s op de eerste verdieping was een potje op het vuur blijven staan, waardoor rookontwikkeling ontstond en het brandalarm in het gebouw geactiveerd werd. De brandweer werd verwittigd en had de situatie in een mum van tijd onder controle. Ook de bewoner, die wat onder de indruk was van het gebeuren, bleef ongedeerd. Na ventilatie van de studio door de brandweer, kon hij naar zijn studio terugkeren. De man excuseerde zich aan het raam tegenover de medebewoners voor de eventueel veroorzaakte overlast. Tijdens de interventie bleef een deel van de Veldstraat afgesloten voor het doorgaand verkeer, dat plaatselijk omgeleid werd. Het is niet de eerste keer dat de brandweer moet uitrukken naar het gebouw. In maart 2019 ontstond door een omgevallen kaars ook al brand in een andere studio aan de achterzijde van het gebouw. Op wat zwartgeblakerde spullen na bleef de schade toen ook beperkt.