Brand in keuken snel geblust
Foto: NDZ

Dinsdagavond brak omstreeks 18u00 brand uit in een rijwoning langs de J. & M. Sabbestraat. De brandweer kreeg melding van een uitslaande brand, maar dat bleek gelukkig niet te kloppen. “Bij onze aankomst was er wel wat rookontwikkeling maar konden we heel snel de brandhaard lokaliseren in een achterbouw van de woning, waardoor het vuur heel snel onder controle was”, vertelt officier Bart Vandecasteele van brandweerpost Menen. “Het vuur ontstond vermoedelijk na een kortsluiting aan een verwarmingselement van een keukentoestel, dat nadien is beginnen branden”. De brand richtte heel wat schade aan in de keuken en aangrenzende veranda, terwijl er in de rest van de woning lichte rookschade is. Eens de brand geblust was, werd de woning nog geventileerd en verlucht. Op het ogenblik van de brand was niemand in de woning aanwezig. Tijdens de bluswerken bleef de J. & M. Sabbestraat een tijdlang volledig afgesloten vanaf het kruispunt met de Bruggestraat, waardoor het verkeer plaatselijk omgeleid werd.