kortsluiting aan droogkast
Foto : NDZ

Een kortsluiting aan een droogkast heeft woensdagavond heel wat schade veroorzaakt in een appartement in de Lt-Gen.Gérardstraat, pal in de centrum van Kuurne. Buren merkten rond kwart na zeven de hevige rookontwikkeling op en alarmeerden de brandweer. Die was snel ter plaatse, gezien de brandweerkazerne schuin tegenover het gebouw ligt. De brandweerlui kregen het vuur snel onder controle, maar door de brand is er in het appartement heel wat rook- en waterschade, waardoor het tijdelijk onbewoonbaar is. Het getroffen gezin kan ondertussen terecht in een crisiswoning van de gemeente Kuurne. Kort voor negen uur konden de bewoners van de andere appartementen naar huis terugkeren. Niemand raakte gewond.