Foto NDZ
Foto NDZ

Woensdagnamiddag heeft vermoedelijk een kortsluiting voor brand gezorgd in de slaapkamer van een landelijke woning gelegen aan de Raaptorfstraat in Heestert.  Bij het ontstaan van de brand was op de Canadese herdershond na niemand van het gezin aanwezig in het pand waardoor de brand vrij spel kreeg.  Naast de slaapkamer waar de brand ontstond kreeg ook de dakconstructie gelegen net boven de getroffen slaapkamer het hard te verduren.  Ook de rest van de woning liep rookschade op.  De brandweer slaagde er net op tijd in om de aanwezige hond uit zijn kennel te bevrijden en in veiligheid te brengen bij de buren.  Door de brand is de woning onbewoonbaar geworden. Het getroffen gezin kan voorlopig terecht bij familie en later in een leegstaande woning even verderop.