Foto NDZ
Foto NDZ

Een vergeten pan op het vuur heeft woensdagnamiddag voor brand gezorgd in een appartement gelegen op de eerste verdieping van het wooncomplex Ter Groenen Boomgaard te Kuurne.  Nadat de bewoonster even de pan uit het oog was verloren die ze eerder op het vuur had geplaatst, ontstond kort daarop brand in haar keuken.  De aanwezige rookmelder zorgde er echter voor dat de vrouw werd gealarmeerd  en tijdig haar appartement kon verlaten.  Nadat ze eerst haar buurvrouw op de hoogte bracht van de brand, ondernam deze nog een bluspoging en verwittigde vervolgens de hulpdiensten. De keuken van het appartement liep door de brand zware schade op, terwijl de overige delen van het appartement vooral rookschade vertoonden. Door de brand is het appartement onbewoonbaar geworden. Waarnemend burgemeester Francis Watteeuw (SP.A) kwam ter plaatse en zorgde in samenspraak met de gemeentelijke diensten voor noodopvang voor de bewoonster.