Appartement onbewoonbaar na brand in Menen
Foto: NDZ

In een appartement aan de Gen.Lemanlaan in Menen is vrijdagavond kort voor 23 uur brand ontstaan. Een passant die iets verderop in de straat woont, was te voet op weg naar huis toen hij ter hoogte van het appartement enkele knallen hoorde en de rookontwikkeling opmerkte aan het appartement op de eerste verdieping. De man aarzelde geen moment en bonkte op de deuren om de bewoners van de verschillende appartementen te wekken en in veiligheid te brengen. De bewoner van het appartement was op het moment van de brand afwezig. Het vuur is vermoedelijk ontstaan nadat een vuur op het kookfornuis bleef aanliggen en zo een aantal spullen in het appartement deed ontvlammen. De brandweer had de brand, die gepaard ging met hevige rookontwikkeling, vrij snel onder controle en ventileerde nadien het getroffen appartement, dat door de brand onbewoonbaar is. Niemand raakte gewond.