Keukenbrand in woning te Menen, brandweer redt hond
Foto / artikel: NDZ

Donderdagnamiddag omstreeks 14u45 ontstond een keukenbrand van een woning aan de Kongresstraat te Menen. Dat gebeurde terwijl de bewoonster, die op dat ogenblik alleen thuis was met haar hond, aan het koken was. Nadat ze de brand ontdekte, ging de bewoonster hulp halen bij de buren, die de brandweer verwittigden. Die was snel ter plaatse, en kon bij aankomst de hond des huizes ongedeerd uit de woning halen. Ook het vuur in de keuken was snel onder controle. Nadat het vuur geblust was, ventileerde de brandweer de volledige woning. Door snelle tussenkomst van de brandweer bleef de schade beperkt tot de keuken en blijft de woning bewoonbaar.

Keukenbrand in woning te Menen, brandweer redt hond
Foto / artikel: NDZ