Foto NDZ
Foto / artikel: NDZ

Zaterdagmorgen is een bewoonster die woonachtig is aan het Steenland te Rekkem bevangen geraakt door rook nadat er in de keuken van haar woning brand was uitgebroken. Dat gebeurde nadat vermoedelijk hete sigarettenassen in de vuilnisbak in de keuken werden gegooid. Door de brand ontstond al snel heel wat rookontwikkeling in de woning, waardoor het brandalarm in de living werd geactiveerd. Het geluid van de rookmelder trok meteen de aandacht van een alerte overbuur, die polshoogte ging nemen en de bewoonster in veiligheid wist te brengen. Ondertussen snelde ook de brandweer ter plaatse, die de woning grondig ventileerde. De bewoonster, die er alleen woonachtig is, werd met rookintoxicatie naar het ziekenhuis overgebracht. De schade aan de woning, die eigendom is van de sociale huisvestingsmaatschappij “Eigen Haard is Goud Waard” uit Lauwe, is nihil, op wat rookschade na.