Foto: PHD
Foto: PHD

Zaterdagnamiddag is brand uitgebroken op de gelijkvloerse verdieping van een appartementsgebouw aan de Chicoreistraat te Roeselare. Dankzij de aanwezige rookmelders werden buurtbewoners gealarmeerd, waarna zij meteen polshoogte gingen nemen en vaststelden dat de flat op de benedenverdieping reeds volledig gevuld was met rook. Daarop werd de brandweer verwittigd, die snel ter plaatse was en het vuur nagenoeg meteen onder controle had. De oorzaak van de brand zou zich situeren aan het elektrische circuit van een verwarmingstoestel. Op het ogenblik van de brand was de bewoner van de flat niet thuis. In de getroffen flat is er beperkte brandschade, maar de flat heeft wel te lijden onder zware rook- en waterschade. Na de bluswerken werd het hele appartementsblok door de brandweer geventileerd, maar toch zal de getroffen flat als gevolg van de brand gedurende minimum een dag niet bewoonbaar zijn.