woning onbewoonbaar na brand
Foto : Nico Geneyn

Een hevige uitslaande brand heeft dinsdagavond een woning onbewoonbaar gemaakt in de Warandestraat in Zulte.
Het was de bejaarde bewoonster die iets voor 23u het vuur in haar keuken opmerkte.
Ze kon ongedeerd de woning verlaten en nog bij haar zoon die net naast haar woont hulp gaan zoeken.
Deze zag de ernst van de situatie meteen in en verwittigde dan ook direct de hulpdiensten.
Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen aan de achterkant van de woning, waar de keuken is gevestigd, reeds door het dak.
Het vuur was vlug onder controle, de brand was echter zo hevig dat de brandweer van Waregem en Deinze niet konden beletten dat de keuken volledig werd vernield. De rest van de woning liep ernstige rookschade op en werd tijdelijk onbewoonbaar verklaard.
Gelukkig vielen er geen gewonden, de bewoonster was wel heel erg onder de indruk.